PRAWNIK DLA TWOJEGO DZIAŁU MARKETINGU
Wsparcie prawne dla działów marketingu
Stworzenie przekazu marketingowego tak, aby wygenerował przychód, jest trudne i wiedzą o tym wszyscy marketingowcy. Tak naprawdę na prowadzone kampanie trzeba spojrzeć w sposób kompleksowy. Nie tylko od strony efektywności, wskaźników OR/CTOR lub innych i danych z programów analitycznych, ale także obowiązujących przepisów.
Adresując do konkretnych osób komunikaty sprzedażowe, przetwarzasz ich dane osobowe. Przepisy RODO wymagają, aby takie operacje miały konkretną podstawę i nakładają na administratora wiele obowiązków. Dodatkowo pojawia się kwestia zgody marketingowej, zautomatyzowanego przetwarzania danych czy polityki prywatności.
Prowadząc działania marketingowe bardzo często dochodzi do stworzenia utworu w rozumieniu przepisów ustawy o prawie autorskim. Odpowiednie zarządzanie prawami autorskimi majątkowymi i osobistymi pozwoli uniknąć sytuacji naruszenia monopolu prawnoautorskiego twórcy.
Generatywna sztuczna inteligencja coraz częściej jest postrzegana, jako narzędzie do automatycznego tworzenia całych kampanii marketingowych. Zagrożenia związane z sięganiem po narzędzia AI to przede wszystkim ryzyko plagiatu lub naruszenia cudzych praw autorskich.
Platformy takie, jak Instagram czy Facebook coraz częściej są wykorzystywane jako kanał informacyjny do organizowania loterii i konkursów. Obsługa prawna działów marketingu pomaga w analizie treści kampanii reklamowych w obszarach reklamy regulowanej (usługi medyczne, prawnicze, finansowe, leki, suplementy diety, wyroby tytoniowe, alkohol).