Artykuły eksperckie

Artykuły eksperckie

24.01.2024

Akt o usługach cyfrowych (DSA) – o co chodzi i kogo on dotyczy?

Usługi cyfrowe świadczone na rzecz konsumentów transgranicznie przez długi czas nie mogły doczekać się zwartej i kompleksowej regulacji prawnej. Wkrótce wchodzi w życia rozporządzenie określane jako akt o usługach cyfrowych (ang. Digital Services Act), którego zadaniem ma być wypełnienie tej luki i zapewnienie zgodności prawnej na terenie całej Wspólnoty. Przyglądamy się zakresowi nowej regulacji. Kogo ona dotyczy i co tak naprawdę zmienia?

12.01.2024

Finansowanie VC – jak pozyskać kapitał od funduszu Venture Capital?

Rozpoczęcie działalności gospodarczej zwykle wymaga od pomysłodawców pozyskania zewnętrznego źródła finansowania, które pozwoli na ekspansję rynkową. Dla młodych przedsiębiorstw leasing lub kredyt są niedostępne lub też instytucje finansowe udzielają ich na niekorzystnych warunkach. Alternatywą mogą okazać się Aniołowie Biznesu, ale także fundusze Venture Capital. Przyjrzyjmy się tym ostatnim. Jak zdobyć finansowanie VC?

27.10.2023

Umowa NDA – co powinna zawierać i czy warto ją zawrzeć?

W relacjach biznesowych kluczowe znaczenie dla zachowania przewagi konkurencyjnej ma ochrona informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa. Do tego celu służy NDA, czyli umowa o zachowaniu poufności. Co powinno się w niej znaleźć i kiedy warto zawrzeć umowę NDA?

14.03.2023

Czym jest podpis elektroniczny?

W ciągu ostatnich lat coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na wykorzystanie nowoczesnych narzędzi w prowadzeniu swojej firmy. Jednym z nich jest podpis elektroniczny, który poprzez zapewnienie integralności i uwierzytelnienie dokumentu daje możliwość zawierania wszelkiego rodzaj umów i transakcji poprzez sieć. W tym artykule dowiesz się czym jest e-podpis, jakie są jego rodzaje oraz poznasz zalety oraz zagrożenia płynące z jego użycia.

21.01.2020

Content marketing a prawo – prawne aspektu content marketingu

Nikogo nie trzeba przekonywać, że najważniejszą kwestią w każdej firmie powinna być sprzedaż. Dlatego, aby osiągać sukcesy w sprzedaży, przedsiębiorcy sięgają po różne rozwiązania marketingowe. Jednym z najskuteczniejszych i ostatnio wyjątkowo często wykorzystywanym jest content marketing. Jego wykorzystywanie pozwala dotrzeć nie tylko do określonego rodzaju grupy odbiorców, ale także kładzie nacisk na zbudowanie z nimi długotrwałych relacji. Warto więc wiedzieć o jakich kwestiach prawnych należy pamiętać, prowadząc tego rodzaju kampanie. Tym bardziej, gdy jest ona planowana na dłuższy okres.