Europejska Rada Ochrony Danych (EROD) opublikowała długo oczekiwane wytyczne w sprawie relacji Aktu o Usługach Cyfrowych i RODO. Ten dokument kończy okres spekulacji, precyzując, jak dostawcy usług cyfrowych muszą pogodzić nowe obowiązki w zakresie moderacji treści, reklamy online i ochrony użytkowników z fundamentalnymi zasadami ochrony danych. Wytyczne EROD nr 3/2025 potwierdzają podstawową zasadę: DSA nie uchyla ani nie zastępuje RODO – oba akty prawne muszą być stosowane wspólnie. Zmusza to firmy do natychmiastowego przeglądu swoich procesów weryfikacji podstaw prawnych dla moderacji treści, wprowadzenia bezwzględnego zakazu wykorzystywania danych wrażliwych do profilowania w reklamach, nawet przy pozyskaniu zgody, oraz nałożenia nowych obowiązków na największe platformy. Pamiętajmy jednak, że to póki co jedynie wytyczne a diabeł, jak zwykle, tkwi w szczegółach.